loading...
جوک جدید
مجید بازدید : 112 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

نمی توانید ژنها و یا اساس ویژگی های فیزیکی خود را کنترل کنید، اما می توانید نحوه استفاده از  آنچه که دارید را کنترل کنید. جذاب بودن ترکیبی از چند عامل مختلف است که شامل آراستگی ، شخصیت و حتی سبک و روش نیز می شود. در اینجا قصد داریم نکاتی را ارائه دهیم  که به شما کمک می کنند تا از هر لحاظ عالی باشید.

گام ها

آراستگی

یکی از اساسی ترین و آسان ترین راه برای اینکه بتوانید جذاب باشید رعایت بهداشت فردی است. داشتن ظاهری تمیز و خوش بو باعث می شود تا افراد به طور ناخودآگاه بخواهند به شما نزدیک شوند. از این موارد زیر سعی کنید در زندگی روزمره تان استفاده کنید.

هر روز دوش بگیرید. سرها را کاملا بشویید، از یک بدن شو یا صابونی که تمیز است و بوی خوبی دارد استفاده کنید.

- اگر شما معمولا صبح ها دوش می گیرید، سعی کنید از آینه ای ضد بخاردرحمام استفاده کنید تا بتوانید همزمان هم صورت را بشویید و هم به اصلاح آن بپردازید.

استفاده از بوگیر. سعی کنید از نمونه ای خوش بو و مناسب آن استفاده کنید و بلافاصله بعد از دوش آن را روی اولین چیزی که می خواهید بپوشید بگذارید. اگر متوجه شدید که در طول روز خیس عرق و یا بد بو شده اید، آن را در کوله پشتی یا کیفتان قرار داده و استفاده کنید.

cheghone-jazaab-shavim

 

- اگر فراموش کردید که قبل از ترک خانه از این بوگیر استفاده کنید، دستمالی بهداشتی بیابید و با آن زیر بغل خود را پاک کنید- با این کار باکتری هایی را که بوی بدن را تولید می کنند   می کشید. شما باید از این بوگیر چند بار در طول روز استفاده کنید.

استفاده از اسپری یا اودوکولون بدن. اینکه در طول روز چه بویی می دهید می تواند باعث و عدم جذابیت شود- اگر این کار را درست انجام دهید افراد تمایل بیشتر برای نزدیک شدن به شما می کنند و انجام نادرست آن نتایجی عکس در پی خواهد داشت. به این موارد توجه کنید:

cheghone-jazaab-shavim2

- زیاد اسپری نزنید. این قدم برای خوش بو شدن بسیار مهم است، همچنین از اسپری های تند استفاده نکنید. حتی بوی گل سرخ هم به مقدار زیاد می تواند تهوع آور باشد پس به اندازه مصرف کنید. حداکثر دو یا سه بار اودوکولون و فقط سه بار اسپری در هر بار استفاده بزنید. بینی شما پس از چند دقیقه به بوی عطر عادت کرده دیگر حساسیت نشان نمی دهد اما دیگران هنوز می تواند بوی شما را استشمام کنند.
- از عطر و بویی استفاده کنید که با مزاج و طبیعت شما سازگار باشد. جنبه شیمیایی بدن هر فردی با دیگری قدری فرق می کند و بدین ترتیب عطر مورد استفاده یک نفر شاید با دیگری سازگار نباشد. شاید عطری روی بدن یک نفر خوش بو به نظر بیاید و همان عطر روی بدن دیگری بسیار افتضاح باشد. سعی کنید قبل از خرید هر نوع اسپری آن را آزمایش کنید. در طول روز از آن استفاده کنید و بعد از چند ساعت از دوست خود بخواهید که الان چه بویی  می دهد.
- سعی کنید بین بدن شوی خود و عطر مورد استفاده نوعی سازگاری برقرار شود. شاید بوی یکسانی ندهند ولی حداقل باید شبیه هم باشند تا بین بوها تداخلی ایجاد نشود.
- از اودوکولون در نواحی از بدن که نبض و تپش وجود دارد استفاده نکنید. در بخش هایی از بدنتان که مقدار زیادی از خون در نزدیکی سطح پوست در جریان هست، در طول روز گرمتر می شوند که اودوکولون را به آرامی تبخیر کرده بویش تندتر می شود. قسمت هایی مثل: مچ ها، گلو و پشت گردن.

صورت خود را هر صبح و شب بشویید. مردان به طور طبیعی تستسترون بیشتری نسبت به زنان تولید می کنند که همین عامل سبب می شود پوست بیشتر در معرض انواع جوش ها قرار گیرد. برای خنثی کردن این مورد سعی کنید صورت خود را تمیز نگه دارید.

- دنبال محصولاتی باشید که با نوع پوستتان سازگار باشد. مثل موارد زیر:
- پوست حساس/خشک: اگر پوست شما به گونه ای است که خشک و پوست پوست می شود یا به راحتی قرمز و ضخم می شود، از شوینده های ملایم تر و نیز کرم های نرم کننده و ضد خشکی استفاده کنید.
- پوست ترکیبی/ناحیهT : اگر پیشانی، بینی و چانه شما (ناحیه T)، حالتی چرب دارد اما   گونه های شما خشک است، شما پوست ترکیبی دارید. اکثر افراد  چنین پوستی دارند، پس باید به دنبال شوینده هایی برای پوست های معمولی یا تر کیبی باشید. برای این نوع پوست نیز می توانید از کرم های نرم کننده استفاده کنید.
- پوست چرب یا روغنی: اگر پوست شما در اکثر اوقات چرب است، از شوینده های خشک کننده استفاده کنید، از کرم نرم کننده هم بسیار کم استفاده کنید.اگر در طول روز صورت شما همچنان چرب است به داروخانه رفته و دستمال های مخصوص خشک کردن پوست را بخرید و در بعد از ظهر از آنها برای صورت خود استفاده کنید.
- اگر صورت شما آکنه دارد، از صورت شوی دارای اسید سالسیلیک استفاده کنیدو از کرم بنزوییل پروکساید برای جوش ها استفاده کنید و اگر کار ساز نشد به متخصص پوست مراجعه کنید.

پیرایش و اصلاح موهای صورت. چه دوست داشته باشید صورتتان مو نداشته باشد و چه دوست دارید ریش بگذارید، مهمترین نکته تمیز نگه داشتن روزانه موهای صورت است.

cheghone-jazaab-shavim3

- برای داشتن صورتی تمیز و اصلاح شده، هر روز صبح قبل از رفتن به سر کار و یا مدرسه، صورت خود را بتراشید. در ابتدا صورت را خیس کرده و بعد از تیغ و کرم ریش تراشی استفاده کنید. برخلاف جهت رویش موها (از چانه به گونه ها) تیغ بزنید. البته این کار کمی دردآور است ولی در عوض صورتتان تمیزتر می شود. اگر با خلاف جهت ریش زدن مشکل دارید، در مسیر رویش ریش ها تیغ بزنید.
- ریش و سبیل خود را در هر مدلی که هستند مرتب کنید. مطمئن شوید که لبه ها تمیز و    مرتب اند و هر جا که دیدید مویی بیش از حد بلند است و ترتیب موها را به هم میزند آن را کوتاه کنید. وقتی دارید صورت خود را می شویید توجه خاصی نیز به موهای زیر گلو داشته باشید و حتما یا آنها را بتراشید یا به نحوی دلخواه خط بیندازید.

ابروهای خود را مرتب کنید (اختیاری). نیازی نیست که ابروهای خود را بردارید ولی می تواند به شما کمک کند تا قدری بیشتر مرتب و پاکیزه به نظر برسید. به چند نکته توجه کنید:

cheghone-jazaab-shavim4

- یک مدل موچین خوب انتخاب کنید. دوطرف دهانه این موچین باید کاملا به هم بخورند که باعث می شود عمل ابرو برداشتن کمتر درد داشته باشد.
- از همه صورتتان به عنوان راهنما استفاده کنید. از مداد استفاده کنید به این شکل که آن را تا لبه سوراخ بینی نگه دارید تا از ابرو بگذرد. موهایی که از مداد می گذرند وبالای بینی هستند باید برداشته شوند. این کار را برای طرف دیگر نیز انجام دهید.
- قوس ابرو را نیز مرتب کنید. اگر بعد از اینکه وسط ابروها را برداشتید، ابروها پر پشت به نظر آمدند بهتر است قدری زیر آن را نیز بردارید. به خاطر داشته باشید اگرچه پایین ابروها را برمی دارید ولی بالای ابرو را به هیچ وجه دست نزنید.
تمیز و مرتب کردن ناخن ها. هر دو یا سه روز، وقتی از حمام بیرون می آیید، یک دقیقه را صرف مرتب و تمیز کردن ناخن ها (هم پا وهم دست) از کثیفی کنید. وقتی پس از چند دقیقه در آب باشند (مثل وقتی که دوش می گیرید) نرم تر شده، مرتب کردن آنها آسان تر می شود. ناخن های پاها و دست ها باید به گونه ای کوتاه شوند که فقط یک خط نازک سفید باقی بماند.
مسواک وخلال کردن دندانها. با تمیز نگه داشتن دندانها می توانید از بوی بد دهان جلو گیری کرده و همواره لبخندی دل پذیر با دندانهایی سفید بر لب داشته باشید.
- مسواک خود را همواره جدید کنید. هر سه ماه باید مسواک شما با مدلی جدیدتر عوض شود، یا همچنین بعد از اینکه از سرما خوردگی یا دیگر عفونت ها فراغت یافتید. اگر بین شت مسواک فاصله های زیادی افتاد باید سریعا مسواک را عوض کنید.
- هر شب خلال دندان کنید. نتنها این کار مواد باقی مانده از غذا را از دهان شما خارج می کند بلکه از بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.
- زبان خود را نیز مسواک بزنید. دندان شما ممکن از سفیدی برق بزند ولی تا وقتی که زبان شما کثیف باشد از دهان شما بوی بد استشمام خواهد شد. هر وقت که مسواک می زنید چند بار به آرامی بر روی زبان مسواک را بکشید. ( زیاد فشار ندهید یا نکشید چون به جد به زبان آسیب خواهد زد)
-آخرین مرحله استفاده از دهان شویه است که به مدت ۲۰ ثانیه آن را در دهان خود نگه داشته و بعد تف کنید.

مدل دادن به موها

موهای خود را به طور مرتب آراسته نگه دارید. حتی اگر قصد دارید موها رابلند کنید باید آنها را به طور مرتب کوتاه کنید به شکلی که جلوی درزها و شکاف ها در مو گرفته شود. برای این کار  می توانید به پیرایش گران حرفه ای مراجعه کرده یا اینکه خودتان این کار را انجام دهید. به هر حال به موارد زیر توجه کنید:

cheghone-jazaab-shavim5

- اگر ترجیح می دهید که موهایتان را کوتاه نگه دارید و برای این کار هر ۲ تا۳ هفته یکبار پیرایششان می کنید، مطمئن شوید که خودتان یا پیرایش گر موهای پشت گردن را کوتاه می کند.
- اگر قصد دارید موها را برای مدل دادن بلند کنید، هر ۴ تا ۶ هفته یکبار پیرایششان کنید. حتی اگر می خواهید حفظشان کنید مراقب باشید که فقط موهای پشت گردن کوتاه شوند.

در اغلب اوقات موها را بشوید. شست وشوی روزانه موها  برای پسران بسیار مفید است، اما اگر موهای شما به طرز خاصی خشک هستند این کار را می توانید به روزهای دیگر هفته موکول کنید. سعی کنید از نرم کننده و شامپویی استفاده کنید که به مدل موی شما بخورد. (اگر شما خشکی مو دارید یا اینکه موهای شما جدا جدا می شوند، از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.)

cheghone-jazaab-shavim6

استفاده از دیگر محصولات وابسته به مو (اختیاری). شما مجبور نیستید برای مدل دادن به موهایتان از این محصولات استفاده کنید ولی خیلی از افراد این کار را می کنند. این محصولات به شما کمک می کنند تا موهایتان براق تر و شاداب تر به نظر برسند، علاوه بر این نیازمند نگه داری و کنترل هم هستند. در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:

- سرم یا کرم. به شما کمک می کنند تا موهای بی حالت و بسیار مجعد را بدون اینکه آنها را سفت و بی حرکت کنید، به قولی رام کرده و هر حالتی بدهید.
- نوعی خامه. با کمترین نگه داری می توانید به موهای خود حجم داده یا آنها را براق کنید. برای بهتر نتیجه گرفتن، به موی خیس بزنید و بعد اجازه دهید تا خشک شود.
- پماد یا واکس مو. از این محصولات برای فرم دادن به موها استفاده کنید چه قالب های سخت و چه معمولی و ساده. مثل پف دار کردن یا مجعد کردن موهایی که طبیعتا صاف هستند. البته باید بدانید که شستن این جور موها خیلی طول می کشد پس مقدار کمی استفاده کنید. از واکس مو برای براق کردن مو ها استفاده می شود (مو ها خیس به نظر می رسند).
- ژل برخلاف پماد با داشتن الکل نتنها مو را از خشکی درمی آورد بلکه آن را سفت ترنیز نگه  می دارد. برای نگه دارندگی بیشتر ژل، آن را به موی خیس بزنید.
- چسب مو. ماده ای است که مدت نگه داری مو را بیشتر می کند و نگه دارنده بهتری نسبت به دیگر محصولات است. از زیاد مصرف کردن این محصول جدا بپرهیزید و بعد از استعمال موها را کاملا بشویید.

موها را به گونه ای شانه کنید که به شما بیایند. حتما تا به حال چندین بار آزمایش کرده اید که کدام  مدل مو به صورت و تیپتان می خورد. اما سرانجام به این نتیجه می رسید که همان تیپ سابقتان را داشته باشید. به این نکات توجه کنید:

cheghone-jazaab-shavim7

- موی خود را قسمت کنید. این کار را می توانید به صورت فرق وسط یا اینکه از دو طرف، چپ یا راست انجام دهید یا اینکه هیچ کدام از این کارها را انجام ندهید. چندبار آزمایش کنید و ببینید از کدام یک خوشتان می آید.
- به جای اینکه مو را قسمت کنید به یک سمت شانه کنید، این کار را می توانید با شانه کردن بالای مو به یک سمت انجام دهید. اگر مو خیلی کوتاه است، آن را به سمت جلو شانه کنید. اگر خیلی بلند است می توانید آن را به عقب یا هوایی شانه کنید. دوباره هم می توانید مدل های مختلفی را آزمایش کنید.
- اگر موی خیلی بلندی دارید می توانید آن را از عقب ببندید (دم اسبی) یا اینکه می توانید موها را جلوی صورت بریزید.

با تاس کردن چه طورید!(اختیاری). اگرقصد دارید تاس کنید، خوب است موها را به اندازه ای کوتاه کرده یا بتراشید تا تفاوت بین دو ناحیه زیاد مشخص نباشد. مطمئن شوید که درست بعد از این عمل موها را به خوبی شسته اید و هر وقت دارید دوش می گیرید سر خود را که حالا بی مو شده به خوبی ماساژ دهید.

لباس پوشیدن

به قولی لباس از آدم مرد می سازه! شما برای جذاب بودن نیازی نیست تا لباس های گران قیمت بپوشید، اما لباستان می تواند ارتباط خوبی با شما برقرار کند. جا لباسی های خود را اینگونه از لباس پر کنید:

لباسی که اندازه شماست به تن کنید. شما می توانید گران قیمت ترین لباس های جهان را به تن کنید و با این وجود چون یا خیلی بلند هستند یا خیلی کوتاه ریخت و قیافه خوبی نداشته باشید! لباس ها تا جای ممکن باید متناسب با بدن شما باشند. که این یعنی پاشنه های شلوار باید یا قوزک پا را بپوشانند یا حداقل تا پایینش بیایند. پیراهن های  آستین بلند یا باید تا مچ دست ها باشند یا اینکه کمی بلند تر تا آنها را بپوشانند و نیز پایین تنه پیراهن باید تا باسن بیاید.

cheghone-jazaab-shavim8

- سعی نکنید بدنتان را مخفی کنید، خواه به خاطر اینکه خیلی لاغر یا چاق هستید شرمنده شوید. پوشاندن این وضع از بدن با لباس های کیسه مانند قیافه شما را بدتر هم می کند. نیازی هم نیست تا لباس هایی را بپوشید که کاملا فیت و متناسب بدن باشد مهم این است که نه خیلی گشاد و آویزان باشد و نه خیلی کوتاه.
- اگر نمی توانید لباسی مناسب بدن خود بیابید می توانید به خیاط یا دوزندگان مراجعه کنید. شاید شما باسنی لاغر و پاهای بلند داشته باشید که نتوانید شلوار جین مناسبی که با هر دو مورد متناسب باشد بیابید. سعی کنید لباسی بخرید که کمی از خودتان بزرگ تر باشد و فردی را پیدا کنید تا این را بپذیرد به گونه ای که با سایز بدن شما هم خوانی داشته باشد. بیشتر لباس خشک کنی ها این تعویض را با قیمتی مناسب انجام می دهند.
- لباس هایی را که دیگر در سایز شما نیستند یا ببخشید یا اینکه دور بیندازید.شاید شما عاشق   تی شرتی که در دوران دبیرستان می پوشیدید باشید ولی چون دیگر با بدن شما هم سایز نیست نباید آن را بپوشید.

بدانید چگونه نقاط و ویژگی های مثبت خود را برجسته کنید. در اینجا می خواهیم یک قانون کلی لباس پوشیدن را عنوان کنیم: رنگ روشن برجسته، رنگ تیره نامفهوم. به طور مثال، اگر از شانه هایتان خوشتان می آید ولی از پاها نه، احتمالا شما سعی می کنید شلوار جین تیره و تی شرت رنگ روشن بپوشید.

ببینید کدام رنگ بیشتر به شما می آید. رنگ روشن پوست شما را فوق العاده نشان خواهد داد، درحالی که رنگ نامناسب می تواند همه چیز را خراب کند. این چند مورد را آزمایش کنید:

cheghone-jazaab-shavim9

- ببینید آیا با رنگ سفید خوب بنظر می رسید یا غیر سفید. یک پیراهن سفید و بعد یک پیراهن غیر سفید را جلوی خود بگیرید. اگر شبیه بیشتر مردم باشید، اینجا می فهمید که با کدام بهتر هستید. ببینید کار می کند یا نه.
- ببینید سیاه بیشتر به شما می آید یا قهوه ای. البته تشخیص این کار قدری سخت است. چون بعضی ها با پوشیدن قهوه ای بهتر به نظر می رسند و بلعکس. اگر یکی را انتخاب کردید، دیگر رنگ ها را مخلوط نکنید. به طور مثال، کفش و کمر بند قهوه ای را با شلوار سیاه نپوشید. یا همه را سیاه بپوشید یا قهوه ای.
- ببینید که آیا  رنگ های سرد را ترجیح می دهید یا رنگ های گرم را. رنگ های سرد اغلب، آبی، بنفش و سبز تیره هستند و رنگ های گرم، رنگ های زرد، نارنجی و قهوه ای هستند. بهترین راه برای فهم این مورد پیدا کردن چیزی است که آبی-قرمز یا زرد- قرمز باشد وآنها را جلوی صورت خود بگیرید و ببینید که کدام رنگ به پوست صورتتان می خورد.

جا لباسی خود را از چیزهای نامناسب پر کنید. این چیزها معمولا نباید زود از مد بیفتند و باید از موادی باکیفیت باشند تا برای چند سال دوام بیابند. یکدست بودن رنگ، دکمه های با کیفیت ، شلوار جین آبی تیره، پیراهن های سفید یا سیاه رنگ (بدون هر گونه طرح یا تبلیغی)، کت پشمی با رنگی یکدست، شلوار پارچه ای تیره و لباس هایی دیگر. با این وجود همیشه قادر خواهید بود یک دست  لباس درست و حسابی از بین این همه لباس بیابید و بپوشید.

cheghone-jazaab-shavim10

لباس ها را مرتبا به خشک شویی ببرید. فقط برخی لباس ها مثل شلوار جین و کت هستند که به ندرت نیاز به تمیز کردن ویا خشک شویی دارند، اما پیراهن، لباس زیر و جوراب فقط برای یک بار پوشیدن می توانند به تن بمانند و باید بارها شسته شوند. همیشه برای خود برنامه داشته باشید تا لباس ها را به خشک شویی ببرید تا صبح روزهای تعطیل را به شستن لباس های چرک نگذرانید.

داشتن ظاهری جذاب

برای داشتن یک حالت ایستادن خوب تمرین کنید. شاید نامربوط به نظر بیاید، اما صاف ایستادن علاوه براینکه کنترل و قوت قلب شخصیتی را در شما ایجاد می کند، این طرز ایستادن برای مردم هم جذاب است. چهارشانه با ستون فقرات صاف بایستید و سعی کنید باسن در مرکزثقل پاها قرار گیرد. با اعتماد به نفس راه بروید و پاها را روی زمین نکشید و گام های کوتاه برندارید. درضمن به زمین زل نزنید.

cheghone-jazaab-shavim11

لبخند زدن. لبخند زدن از آن جور کارهایی است که هر فردی برای جذاب جلوه کردن باید انجام دهد. لبخند زدن را زیاد تمرین کنید و به این ذهنیت برسید که این کار حلال مشکلات شما خواهد بود.

- کمی حس شوخ طبعی خود را تقویت کنید. به دنبال سوژه های خنده و جوک در جنبه های مضحک زندگی باشید و از ابراز آن به دیگران به هیچ وجه نترسید. اما دقت کنید که جوک هایتان خالی از هرگونه موارد توهین آمیز به اقشار و گروه های مردمی، اعضای بدن و موارد جنسی باشد.

استفاده از ارتباط چشمی (بصری). وقتی دارید با کسی حرف می زنید (مخصوصا کسی که دوست دارید)، با ارتباط چشمی مستمر به او نشان دهید که از حرف زدن با او لذت می برید و به نکاتش توجه دارید.

 cheghone-jazaab-shavim12

از ارتباط چشمی برای برقراری نخستین رابطه با جنس مخالف استفاده کنید. چند نگاه کوتاه به کسی که در کنارتان نشسته بیندازید یا عبور از اتاقی که بتواند شما را ببیند. برای چند لحظه ارتباط چشمی را حفظ کنید، لبخند زده و بعد از نگاه کردن دست بکشید.

محترم و با ادب باشید. شما نباید آدمی خوش ظاهر ولی توخالی باشید تا توجه و دقت خود را به دیگران نشان دهید. از جملاتی نظیر، “لطفا”، “سپاس گذارم”و “معذرت می خوام” استفاده کنید و ادب و تواضع را با باز نگه داشتن در برای کسانی که پشت سر شما راه می روند نشان دهید.

cheghone-jazaab-shavim13

- به دیگران احترام بگذارید. به اعتقادات دیگران توهین نکرده و به تندی با آنها برخورد نکنید. اگر کسی سعی دارد تا مشاجره ای را با شما شروع کند، به آرامی از او بگذرید، این نشان  می دهد که شما در سطح شخصیت دیگران غرق نمی شوید.
- در ملا عام ناسزا یا حرف های ناپخته نزنید. این خوبه که با گفتن بعضی کلمات در برخی محافل مثل خانواده یا جمع دوستان، قدری بر صمیمیت بین خود بیفزایید ولی در میان کسانی که خوب انها را نمی شناسید هرگز این کار را نکنید.

بدانید چطور یک مکالمه را پیش ببرید. خوش صحبت بودن به مردم کمک می کند تا در محیطشان احساس راحتی و آسایش کنند. دانستن اینکه چطور وارد سوال های تصادفی شدن و سر صحبت را با دیگران باز کردن در این مورد بسیار مهم است. به جای پرسش هایی که جواب بله و خیر دارند از پرسش های باز استفاده کنید. مثل : به جای “این هفته برنامه ای داری؟” از این سوال ” این هفته     می خوای چی کار کنی؟” استفاده کنید. از بحث های مشاجره ای مثل دینی و سیاسی به شدت بپرهیزید.

- برای اینکه به مهارت بیشتری در هنگام مکالمات دست یابید، سعی کنید گپ کوتاهی با یک غریبه وقتی که در جایی منتظر هستید داشته باشید. مثا ایستگاه اتوبوس یا مغازه تره باری. اگر لبخندی واقعی بر لبانتان باشد و چند خط مکالمه درست و حسابی با کسی داشته باشید آن وقت است که دارید درست عمل می کنید.

رسا و با دقت حرف بزنید. وقتی با دیگران حرف می زنید، خیلی سریع یا من من کنان حرف نزنید. از جملات کامل استفاده کرده و بهتر است قبل از اینکه چیزی بگویید راجع به آن خوب فکر کرده باشید چون باعث می شود خیلی جاها شرمنده نشوید.

از بدنتان مراقبت کنید

خوب بخورید. داشتن برنامه غذایی سالم علاوه براینکه به شما کمک می کند تا از هرگونه تنفس نادرست و بوی زننده بدن در امان باشید، به سلامت و آراستگی شما نیز کمک می کند. سعی کنید برخی از این موارد را به برنامه خود وارد کنید:

- از فسد فود ها و غذاهایی که شکر زیادی دارند پرهیز کنید، مصرف این غذاها به تعداد کم اشکالی ندارد ولی نباید هر روز مصرف شوند. سعی کنید مصرف نوشابه، آب جو،  شیرینی جات ،چیپس های سیب زمینی و دیگر مواد فاقد ارزش غذایی را به حداقل برسانید، البته مصرف این مواد برای ایجاد تنوع آن هم یکبار در هفته اشکالی ندارد.
- از میوه و سبزی جات زیاد استفاده کنید. شما این را صدها بارشنیده اید،اما خوردن مقدار زیادی از میوه و سبزی جات خام برای یک رژیم غذایی سالم حیاتی است. به طور مثال خوردن میوه های تازه ای نظیر، سیب و پرتقال به عنوان میان وعده و نیز مصرف یک نوع سبزی جات در وعده های شام و ناهار می توانند بسیار مفید باشند.
- غذا آماده کردن را یاد بگیرید. با چیزهایی ساده شروع کنید-تخم مرغ آب پز، ساندویج یا سالاد، استیک، دم دادن برنج و…، با این کار نتنها در هزینه صرفه جویی می کنید بلکه سلامتی خود را نیز افزایش می دهید.

آب زیاد مصرف کنید. بدن شما برای کار کردن در طول روز به مقدار قابل توجهی از آب نیازمند است، پس سعی کنید حداقل در روز ۸ لیوان آب بنوشید. اگر فکر می کنید مصرف این مقدار آب قدری کسل کننده است، آن را با چیزهایی دیگر مخلوط کنید، مثل لیمو.

cheghone-jazaab-shavim14

برای اینکه همیشه ادراری تمیز داشته باشید باید این مقدار آب بنوشید (به جز ادرار اول صبح)، اگر ادرار شما تمیز نیست بیشتر آب بنوشید.

ورزش کردن. فعالیت های مداوم فیزیکی به تنهایی نمی توانند به جذاب بودن شما کمک کنند، اما باعث میشوند تا سرحال باشید و شما را از بسیاری بیماری ها حفظ می کنند. برنامه ای تنظیم کنید و بدان پایبند باشید. برای شروع این کار به موارد زیر توجه کنید:

- حرکات کششی انجام دهید: دراز و نشست و شنا رفتن. بقیه تمرینات را در روز های دیگر انجام دهید. به طور مداوم این تمرینات را انجام دهید. به محض اینکه عضلات شما بهتر شدند سطح تمرینات را ارتقا دهید تا اثرش را ببینید.
- چند برنامه وزنه برداری را آزمایش کنید. تا آنجایی که می توانید انجام دهید ولی به بدن خود فشار نیاورید و به اندازه کافی به بدن خود برای این کار استراحت دهید تا سالم و قوی بماند. شاید هر روز ورزش کردن با مزاجتان سازگار نباشد! اما تا قدری که فرصت دارید انجامش دهید و نترسید. بدن سازان در مجلات بزرگ جلوه می کنند که دلیلش هم وزنه زدن های مداوم و تمرینات زیاد است که شما هر گز به آنها نمی رسید!
- ابتدایی ترین راه وزن زدن از طریق پرس میزی ، چمباتمه زدن، لیفت سنگین و حلقه ای دمبل زدن است. اگر شما تمرینات مربوط به سینه بیشتری نیاز دارید باید به متمایل وزنه زدن بپردازید. اگر ترجیح می دهید که تمرینات انفجاری داشته باشید باید پرس های سنگین و کوتاه مدت استفاده کنید و حتی اگر اینها نیز کافی نبودند می توانید به یک ضرب وزنه زدن، دمبل زدن سنگین و انواع وزنه زدن در حالت چمباتمه بپردازید. اگر عضویتی در باشگاههای پرورش اندام دارید که چه بهتر، از میله وزنه برداری و دیگر دستگاه های بدن سازی استفاده کنید.
- قدم زدن، دویدن و دوچرخه سواری کردن و دیگر نرمش ها به شما کمک میکنند تا بدنی متعادل و آماده داشته باشید.

- به تمرینات صبحگانه نیز توجه داشته باشید. باعث می شود تا پوست شما بشاش و سرزنده شود. مطمئن شوید که بعد از آن دوش می گیرید. گاهی اوقات ورزش و نرمش کردن باعث می شود که شما عرق کنید، این عرق ها نیز تولید بوی ناخوشایندی می کنند برای رفع این کار دوش منظم بعد از هر نرمش توصیه میشود.

چند نکته

- بیش از حد برای جلب نظر دیگران تلاش نکنید که آثار خوب شخصیتی در شما نخواهد داشت و اینقدرهم اظهار نظر دیگران درباره شما  نباید مهم باشد، با آنها صحبت کنید. اگر از شما خوششان نیامد آن را بپذیرید. چرا وقتتان را برای چیزی تلف می کنید که بدستش نخواهید آورد؟ اگر با متانت با آنها برخورد کنید و تنهاشان بگذارید و سعی کنید در دیگران علاقه ایجاد کنید، شاید آنها شما را بعدا دوست داشته باشند.
- سعی نکنید کسی باشید که نیستید. این خوب است که انسان جنبه های شخصیتی خود را بررسی کند، ولی سعی نکنید که خود را مجبور کنید که عکس آنچه که به آن احساس دارید را رفتار کنید و یا باشید. صادق و حقیقی بودن جذاب است و مردم هم وقتی شما واقعی یا حقیقی نیستید می توانند از شما بگویند. اگر کسی نمی تواند به آنچه که هستید احترام بگذارد پس ارزش وقت صرف کردن را هم ندارد.
- مراقب بینی خود باشید. هیچکس از پسر دماغو خوشش نمی آید و مردم هم همیشه حالشان از پسری که آب دماغش آویزان است به هم می خورد. پس برای پرهیز از این مورد همیشه دستمالی همراه خود داشته باشید و به موقع از آن استفاده کنید.
- وقتی سعی دارید کسی را به خود جذب کنید، هرگز و تحت هیچ شرایطی تا او چیزی نگفته از عیب و نقاط ضعف خود سخن نکنید. آنها در اکثر موارد چیزی نمی فهمند، اما اگر شما این کار را بکنید از کانون توجه شان می افتید.
- به قولی زود پسر خاله نشوید، که این به شخصیت شما لطمه می زند. بعد از یک مدت دوستی مثلا حدود یک ماه و زمانی که از دوستان خود و رابطه میانتان مطمئن شدید، می توانید رابطه میانتان را خیلی صمیمی بدانید.
- ورزش های گروهی مثل فوتبال یا بسکتبال را بازی کنید تا از این طریق با افراد بیشتری آشنا شده، دوستان جدید برای خود بیابید.
- اگر یک یا چند جوش روی صورتتان ظاهر شد، عقده روحی نگیرید، این چیزی طبیعی است که هرکسی در عمرش تا حدی درگیرآن می شود، پس زیاد آن را جدی نگیرید چون مردم زیاد به آن اهمیت نمی دهند. برای جوش های سطحی و معمولی ، بهتر است که زیاد به آنها توجه نکنیم، اما می توان از داروهای ضد جوش و گذاشتن پارچه داغ روی جوش ها برای هر چند ساعت استفاده کرد. بیشتر جوش ها تا بیش از چند روز باقی نمی مانند، مگر اینکه صورت  را اذیت یا عفونی کنند، که آن موقع داستان فرق می کند!

منبع : فارس پاتوق – مترجم : امید شعبانی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 262
  • بازدید ماه : 804
  • بازدید سال : 4,169
  • بازدید کلی : 68,188
  • کدهای اختصاصی